İstanbul’da 112’ye yapılan ihbarların yüzde 68’i asılsız çıktı
İstanbul 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nden kırılan rastlantı göre, 2022 yılında çağrı merkezine 17 milyon 353 1000 424 çağrı ulaştı. Bunlardan 5 milyon 531 1000 423’ü vakaya dönüştü, vakaya dönüşmeyen çağrı sayısı 11 milyon 822 1000 1 oldu. Aramaların yüzde 31,88’i vakaya dönüşürken, yüzde 68,12’si temelsiz artık.
İstanbul 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Feyza Emin, 2022’dahi birden çağrı merkezlerinin hayli yoğun çalıştığını belirtti.
112 Acil Çağrı Merkezi’nde İçişleri Bakanlığı çatısı altında 7 kurumun görev yaptığını ifade fail Emin, ihbarlar doğrultusunda gerekmesi halinde tek veya ansızın fazla kurumun koordinesinin sağlanabildiğini kaydetti.
“Acil ahval sayılmazsa türlü nedenlerle arıyorlar”
Çağrıların yetişkin tek bölümünün temelsiz ihbarlardan oluştuğunun altını çizen Feyza Emin, şöyle konuştu:
“Asılsız çağrılarda tek mükerrer çağrılar var, tek dahi anonsta kapanan yani henüz anonsu dinlerken kapanan çağrılar var. Bunlar muhtemelen sınama gayeli. Onlar bile temelsiz çağrı olarak nitelendiriliyor. Yabancı uyruklu vatandaşlarımız sadece telefonları çalışıyor mu çalışmıyor mu sim kartı taktıklarında, evlât aramaları, yaşlı vatandaşlarımızın arayıp biraz sohbet etmek istemeleri, telefon sapıkları tek dahi aslında önem sunma etmeyen ama kendilerince defalarca tıpkısı şeyi aramaları. Onun sayılmazsa ‘Elektrik, su, doğalgaz faturalarını nerede yatırabiliriz, kesildi’ o tarzda veya askere gidecek ‘Kaç günüm kaldı nereye sorabilirim’, Milli Eğitim Bakanlığıyla ilişkili ‘Şu okul nerededir tarafıma söyleyebilir misiniz’ ya bile sağlıkla ilişkili ‘Randevu alıntı hattı olarak nereye başvurabilirim’… Bugün tek çağrı geldi, komşusuyla tartışıyor ‘Ne yapabilirim nereye başvurabilirim’ Bir dahi termometresi evde kırılmış nereye atabilirim. Bu tarzda bunlar bile temelsiz çağrıya giriyor.”
Çağrı merkezinde 1500 personelin görev yaptığını ifade fail Emin, 24 saat esasına göre kesintisiz olarak vatandaşa hizmet verildiğini belirtti.
“Saniyeler beraberce önem sunma ediyor”
Asılsız aramalar nedeniyle 112 Acil Çağrı Merkezi’nin gereksiz meşgul edildiğini dile getiren Feyza Emin, yerde durumun saniyelerin beraberce önem sunma ettiği durumlarda gecikmelere neden olabildiğini anlattı. Vatandaşları yerde konuda hassas olmaya çağıran Emin, “Biraz sağduyu gerekiyor. Çünkü yerde, vatandaşın yaşama ve mal kaybına yol açıyor. Birkaç saniyede ihtimal ambulans, emniyet oraya yetişememiş merkezde oluyor. Yani saniyelerle boğuşuluyor” niteleyerek konuştu.
Feyza Emin, temelsiz çağrıların yüksek olması nedeniyle çağrı saha personelin motivesinin düşmemesi için İçişleri Bakanlığı birlikteliğiyle zaman zaman türlü eğitimlerin verildiğini vurguladı. Gereksiz çağrıların ek tek iş yükü oluşturduğunu nâkil Emin, vatandaşlara henüz iyi hizmet verilebilmesi için kullanılan sistemlerin dahi sistemli olarak güncellendiğini anlattı.
Vatandaşların 112’yi birden ahval için araması gerektiğini vurgulayan Feyza Emin, “Lütfen olur olmaz gereksiz malûmat müşavere gibi şeylerde veya hattı çalışıyor mu çalışmıyor mu bunu sınama gayeli aramasınlar” dedi.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
İstanbul 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nden kırılan rastlantı göre, 2022 yılında çağrı merkezine 17 milyon 353 1000 424 çağrı ulaştı. Bunlardan 5 milyon 531 1000 423’ü vakaya dönüştü, vakaya dönüşmeyen çağrı sayısı 11 milyon 822 1000 1 oldu. Aramaların yüzde 31,88’i vakaya dönüşürken, yüzde 68,12’si temelsiz artık.
İstanbul 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Feyza Emin, 2022’dahi birden çağrı merkezlerinin hayli yoğun çalıştığını belirtti.
112 Acil Çağrı Merkezi’nde İçişleri Bakanlığı çatısı altında 7 kurumun görev yaptığını ifade fail Emin, ihbarlar doğrultusunda gerekmesi halinde tek veya ansızın fazla kurumun koordinesinin sağlanabildiğini kaydetti.
“Acil ahval sayılmazsa türlü nedenlerle arıyorlar”
Çağrıların yetişkin tek bölümünün temelsiz ihbarlardan oluştuğunun altını çizen Feyza Emin, şöyle konuştu:
“Asılsız çağrılarda tek mükerrer çağrılar var, tek dahi anonsta kapanan yani henüz anonsu dinlerken kapanan çağrılar var. Bunlar muhtemelen sınama gayeli. Onlar bile temelsiz çağrı olarak nitelendiriliyor. Yabancı uyruklu vatandaşlarımız sadece telefonları çalışıyor mu çalışmıyor mu sim kartı taktıklarında, evlât aramaları, yaşlı vatandaşlarımızın arayıp biraz sohbet etmek istemeleri, telefon sapıkları tek dahi aslında önem sunma etmeyen ama kendilerince defalarca tıpkısı şeyi aramaları. Onun sayılmazsa ‘Elektrik, su, doğalgaz faturalarını nerede yatırabiliriz, kesildi’ o tarzda veya askere gidecek ‘Kaç günüm kaldı nereye sorabilirim’, Milli Eğitim Bakanlığıyla ilişkili ‘Şu okul nerededir tarafıma söyleyebilir misiniz’ ya bile sağlıkla ilişkili ‘Randevu alıntı hattı olarak nereye başvurabilirim’… Bugün tek çağrı geldi, komşusuyla tartışıyor ‘Ne yapabilirim nereye başvurabilirim’ Bir dahi termometresi evde kırılmış nereye atabilirim. Bu tarzda bunlar bile temelsiz çağrıya giriyor.”
Çağrı merkezinde 1500 personelin görev yaptığını ifade fail Emin, 24 saat esasına göre kesintisiz olarak vatandaşa hizmet verildiğini belirtti.
“Saniyeler beraberce önem sunma ediyor”
Asılsız aramalar nedeniyle 112 Acil Çağrı Merkezi’nin gereksiz meşgul edildiğini dile getiren Feyza Emin, yerde durumun saniyelerin beraberce önem sunma ettiği durumlarda gecikmelere neden olabildiğini anlattı. Vatandaşları yerde konuda hassas olmaya çağıran Emin, “Biraz sağduyu gerekiyor. Çünkü yerde, vatandaşın yaşama ve mal kaybına yol açıyor. Birkaç saniyede ihtimal ambulans, emniyet oraya yetişememiş merkezde oluyor. Yani saniyelerle boğuşuluyor” niteleyerek konuştu.
Feyza Emin, temelsiz çağrıların yüksek olması nedeniyle çağrı saha personelin motivesinin düşmemesi için İçişleri Bakanlığı birlikteliğiyle zaman zaman türlü eğitimlerin verildiğini vurguladı. Gereksiz çağrıların ek tek iş yükü oluşturduğunu nâkil Emin, vatandaşlara henüz iyi hizmet verilebilmesi için kullanılan sistemlerin dahi sistemli olarak güncellendiğini anlattı.
Vatandaşların 112’yi birden ahval için araması gerektiğini vurgulayan Feyza Emin, “Lütfen olur olmaz gereksiz malûmat müşavere gibi şeylerde veya hattı çalışıyor mu çalışmıyor mu bunu sınama gayeli aramasınlar” dedi.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.